FAQ

De meest gestelde vragen over voeding en je bestelling zetten we op een rijtje:

Staat jou vraag er niet tussen of heb jij een vraag aan de voedingsdeskundigen?
Stuur een bericht naar info@we-prep.nl
Je kunt ons ook altijd vragen stellen via whatsapp.

Wat moet je eten om af te vallen?
Stel, je verbruikt 2500kcal per dag. Dan val jij af op 2000kcal. 1kg vet bestaat uit +/- 7700 kcal. Er zijn verschillende apps waarbij je je calorieën kan tellen. Zo kan je erachter komen hoeveel je inneemt en waar aan licht.
Wat is een gezonde maaltijd?
Een gezonde maaltijd heeft volgens ons de juiste balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten en bevat onbewerkte en pure producten.
Waarom hebben jullie geen koolhydraat arme maaltijden?
Om snel af te vallen kiezen de mensen voor koolhydraat arme maaltijden (hoog in vetten en geen tot weinig koolhydraten). Wij zijn hier geen voorstander van. Zelf adviseren wij om de juiste balans te vinden in een maaltijd. Zodra je bezig bent met afvallen is het beter om alle voedingsstoffen binnen te krijgen, zo heb je er op lange termijn nog steeds plezier van! Als je een keto dieet volgt, heb je geen ruimte meer voor iets lekkers en het is natuurlijk belangrijk dat het afvallen geen strafkamp wordt.
Bereidingswijze maaltijden
Prik gaatjes in de folie en warm de maaltijd circa 6-7 minuten op in de magnetron. LET OP! Elke magnetron is anders dus voel en roer je maaltijd tussendoor. Wij vinden het persoonlijkst het lekkerst om de ontdooide maaltijd in de pan warm te maken. Zo zou je er nog je eigen touch aan kunnen geven door bijvoorbeeld wat extra kruiden toe voegen.
Hoelang zijn de maaltijden goed?
Wij koken drie dagen per week. De maaltijden met vlees en vis zijn drie maanden houdbaar in de vriezer en de vegetarische maaltijden zijn 5 maanden houdbaar. De datums staan op de verpakking. De ontdooide maaltijden nuttigen binnen 48 uur.
Er is iets niet goed met mijn bestelling.
Mocht er iets mis zijn met u bestelling, maak dan altijd een foto/video als bewijs en stuur het naar info@we-prep.nl met uw bestelnummer. Zonder foto/video bewijs is er geen garantie. Wij zullen dan ons best doen om u zo goed mogelijk te helpen. Mocht u niet binnen 24 uur na ontvangst van uw pakket contacteren dan zal helaas de garantie komen te vervallen. Meldt u een probleem op tijd bij ons dan zullen wij altijd zorgen voor een passende oplossing. 
Zijn de maaltijden halal?
Wij werken uitsluitend met halal producten. Al onze producten zijn halal en worden bereid in een keuken waarin alleen maar halal producten worden verwerkt.
Ik ben niet thuis bij de bezorging, wat nu?
Ben je onverwachts niet thuis? zorg er dan voor dat de bezorger bij een van de buren het pakketje aflevert. Of geef via DHL aan waar de bezorger het pakket neer mag zetten. Hiervoor ben je zelf verantwoordelijk.
Wat als een bezorging vertraging oploopt?
Zolang de maaltijden verpakt in de dichte doos blijven, zijn deze houdbaar tot 23:59.
Wat moet ik met het verpakkingsmateriaal doen?
Na ontvangst kunt u de kartonnen doos bij papier afval doen. De isolatie zak mag bij het plastic afval in de grijze container.
Hoe zit het met de bezorging?
Op maandag en donderdag voor 11:00 besteld, is dezelfde dag tussen 17:00 & 21:30 in huis.
Wij werken met DHL, Same day delivery. Je bestelling wordt ingepakt in een isolatiezak met gelpacks in een dubbelwandige kartonnen doos. Door deze combinatie blijven de maaltijden tot 23:59 bevroren zolang de doos gesloten blijft. Zorg ervoor dat er iemand thuis is om het pakketje aan te nemen.
Kan ik mijn bestelling afhalen of maaltijden uitkiezen op locatie?
Kun je niet kiezen en kom je liever langs? Dat kan zeker! Je kunt ons altijd bellen om een afspraak te maken. Er is altijd genoeg voorraad om uit te kiezen. Wil je je bestelling afhalen? Dan kan je dat aangeven bij het afrekenen. Wij nemen contact op als de bestelling klaar staat.
Hoe kan ik bestellen?
Via onze webshop kun je je bestelling plaatsen. Wij hanteren een minimale afname van €50,-
Natuurlijk kun je ook altijd langskomen op afspraak. Je kunt dan ter plekke kiezen.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen
Neem contact met ons op. Wij kunnen achterhalen of je bestelling goed is doorgekomen.
Ik heb een allergie, wat kan ik bestellen?
Alle bekende allergenen staan niet alleen op de website maar ook op het label van de maaltijd. Twijfel je toch? Dan kun je altijd contact met ons opnemen.